4.4.08

L’Espai Marina Tradicional al “Classic Boat”



El número 238 de la revista anglesa Classic Boat, corresponent al mes d’abril, publica una petita ressenya de l’Espai Marina Tradicional, que va tenir lloc en el marc del passat Saló Nàutic de Barcelona, i que qualifica d’èxit. Entre la vintena d’embarcacions exposades destaca les “barques de pesca locals aparellades de vela llatina”. I la foto mostra els preciosos bots del mestre Miquel Huguet de Menorca, amb un peu que diu: Traditional Mediterranean fishing boats. Home, sí, segur que amb un d’aquests bots es pot anar a fer el curri o el calamar; però, vaja, jo no les classificaria com a embarcacions tradicionals de pesca. Segurament l’origen va ser una determinada tipologia d’embarcacions de treball. Però ja fa molts anys que a les Illes es construeixen bots específicament per a l’esbarjo i la competició.

També es diu que l’organització ha convidat els exhibidors tradicionals a participar en l’edició de 2008, del 8 al 16 de novembre, free of charge. I no és ben bé així. És cert que les dues primeres edicions van ser sense cost per a les associacions, entitats i petites empreses que hi van participar, de cara a consolidar l’espai. Però per participar en la propera edició s’ofereixen dues opcions: o bé abonar una quota de 300 € per cobrir unes despeses mínimes, entre elles l’assegurança obligatòria; o bé, fer una activitat equivalent en el marc del certamen: muntar un taller, donar una conferència, fer algun tipus d’exhibició o d’actuació de cara al públic visitant.

A banda d’aquests petits detalls, està molt bé que una publicació de la solera i el prestigi de Classic Boat dediqui un racó de pàgina, per petit que sigui, a l’Espai Marina Tradicional. Per alguna cosa és comença. Però l’any que ve hem d’aconseguir que en facin un reportatge.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Lo que es incomprensible es como las publicaciones de España le han dado tan poco o ningún espacio a este espacio. Creo que somos únicos para darle la espalda a lo bueno que tenemos.

Pero al menos me queda la tranquilidad de que aún hay gente que se deja la piel por conservar todo esto y mostrarlo. Y estoy segura que debe ser toda una quimera organizar algo así

Unknown ha dit...

Hola, Marga!

Durante los días que dura el Salón Náutico algunos periódicos sí sacan alguna cosa. Incluso han llegado a publicar algún reportaje a doble página, en un cuadernillo especial dedicado al Salón. Pero el eco mediático no suele pasar de aquí, porque en España el sector de las embarcaciones tradicionales no tiene una industria potente detrás, como la náutica convencional por así decirlo. No hay novedades ni nuevos modelos que mostrar y las grandes revistas de náutica, que suelen ser catálogos de noveades, no tienen el más mínimo interés en mostrar algo que no mueve dinero y que deben ver como una manifestación folklórica o cultural.

En Inglaterra, Francia y Estados Unidos ya es otra cosa, como se puede ver por el contenido de las revistas especializadas. También té diré que la reseña en el "Classic Boat" tiene truco: el coordinador del espacio "Marina Tradicional" les pasó la foto, supongo que con ruego de publicación. El texto lo pusieron ellos y de ahí viene lo de "Traditional Mediterranean fishing boats". Pero bueno, algo es algo.

Vuelve pronto, marinera.